
Kto ponosi odpowiedzialność za przesyłkę odesłaną do sklepu
2014-07-24
Wiele sklepów internetowych oferuje klientom darmowy zwrot zakupionego towaru, w przypadku gdy nie jest zgodny z zamówieniem lub jeśli klient zmieni zdanie i zrezygnuje z zakupu. Przed nadaniem paczki warto upewnić się, kto odpowiada za zgubienie lub uszkodzenie przesyłki przez kuriera. Jeśli bowiem firma, której odsyłamy towar, nie ma podpisanej umowy z kurierem lub pocztą, winą za to obarczony zostanie klient.
Zdaniem Federacji Konsumentów, jeżeli konsument zawiera umowę z pocztą lub przewoźnikiem-kurierem, wtedy to jego obciąża ryzyko związane z ewentualnym zagubieniem lub uszkodzeniem przesyłki.Jak z kolei wygląda sytuacja w przypadku darmowego zwrotu?Można tu mieć do czynienia z dwoma przypadkami. Sprzedawca może zwracać kwotę równowartości opłaty za przesyłkę albo, w ramach umowy wiążącej go z przewoźnikiem lub operatorem pocztowym, taki darmowy zwrot oferować.
Jak wskazuje Federacja Konsumentów, odpowiedzialność klienta kończy się zwykle przy wręczeniu przesyłki np. kurierowi. Firma kurierska działa wtedy na zlecenie sprzedawcy, a konsument nie jest związany z nim żadną umową, nie ma nawet wpływu na wybór kuriera. Trudno zatem, aby odpowiadał za ewentualne zagubienie lub zniszczenie przesyłki.
Źródło: www.gazetaprawna.pl

Newsletter
Zapisz się do naszego NewsletteraSonda
Statystyka
KrakówLiczba osób:1090
Liczba porad i informacji:2329
Brzesko
Liczba osób:301
Liczba porad i informacji:620
Bochnia
Liczba osób:331
Liczba porad i informacji:732
Oświęcim
Liczba osób:1
Liczba porad i informacji:1
Maków
Liczba osób:1
Liczba porad i informacji:1