PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO
PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ

PROJECT SUPPORTED BY GRANT FROM SWITZERLAND THROUGH
THE SWISS CONTRIBUTION TO THE ENLARGED EUROPEAN UNION
Do druku

Podsumowaliśmy pierwszy kwartał działalności Centrów w Bochni, Brzesku, Krakowie, Luborzycy, Niepołomicach i Nowym Targu


2011-06-10

Przydatność udzielanych porad klienci ocenili w 98% bardzo wysoko lub wysoko. W Centrach w Niepołomicach i Nowym Targu pojawiły się pojedyncze negatywne oceny.
Największym zainteresowaniem cieszą się zagadnienia z obszaru prawa cywilnego i rodzinnego. Nieznacznie odbiega Centrum w Brzesku, gdzie najczęściej osoby potrzebują pomocy z zakresu prawa cywilnego i objaśnień procedur w postępowaniu przed sądem. Blisko 97% wyraziło zainteresowanie podobnymi poradami prawnymi w przyszłości.
Klienci odwiedzający Centra ocenili kompetencje prawników bardzo wysoko lub wysoko. Tylko w Nowym Targu pojawił się 1% gorszych ocen. Według ankietowanych prawnik przede wszystkim powinien porozumiewać się z klientem w sposób jasny i zrozumiały, wyczerpująco udzielać informacji, cierpliwie wysłuchiwać klienta, dać mu możliwość wypowiedzenia się.  
Lokalizacja powstałych Centrów Porad Prawnych i Obywatelskich okazała się bardzo dobra. Jedynie w Centrum w Krakowie znalazło się kilka krytycznych opinii na ten temat.
We wszystkich Centrach klientami w znacznej przewadze są kobiety, jedynym wyjątkiem jest Brzesko gdzie liczba korzystających z porady kobiet i mężczyzn jest stosunkowo wyrównana. Ankietowanymi w Bochni były najczęściej osoby w wieku 31 – 40 lat; w Krakowie przeważały osoby między 41 a 50 rokiem życia; natomiast w Brzesku, Luborzycy, Niepołomicach i Nowym Targu były to osoby w wieku 51 – 60.
Biorąc pod uwagę wszystkie oceny Centra Porad Prawnych i Obywatelskich zostały ocenione bardzo wysoko i uznano ich działalność za bardzo przydatną.
 

Powrót


Bliżej ObywatelaBiuletynCiekawe artykułyGaleriaPokój prasowy

Newsletter

Zapisz się do naszego Newslettera

Sonda

Czy jest Pan/Pani zadowolony/a z udzielonej porady w Centrum?




Statystyka

Kraków
Liczba osób:1090
Liczba porad i informacji:2329

Brzesko
Liczba osób:301
Liczba porad i informacji:620

Bochnia
Liczba osób:331
Liczba porad i informacji:732

Oświęcim
Liczba osób:1
Liczba porad i informacji:1

Maków
Liczba osób:1
Liczba porad i informacji:1

www.programszwajcarski.gov.pl
www.swiss-contribution.admin.ch/poland/

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego