PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO
PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ

PROJECT SUPPORTED BY GRANT FROM SWITZERLAND THROUGH
THE SWISS CONTRIBUTION TO THE ENLARGED EUROPEAN UNION
Do druku

Portal Zbiórek Publicznych - rozwiązanie dla darczyńców i organizatorów


2014-12-08

 
Organizatorzy mogą szybko zgłosić i rozliczyć zbiórkę publiczną. Darczyńcy zaś sprawdzić, kto prowadzi zbiórkę i jak spożytkował przekazane środki. To ważne, szczególnie w okresie przedświątecznym, kiedy prowadzi się wiele zbiórek publicznych.
Co to jest zbiórka publiczna
 
Zbiórką publiczną jest zbieranie gotówki lub darów w przestrzeni publicznej – np. do skarbon, czy puszek. Zbiórkę mogą prowadzić:
 
organizacje,
fundacje,
stowarzyszenia,
komitety społeczne, który mogą założyć co najmniej 3 osoby.
Portal zbiórek publicznych
 
Zeby pomaganie innym było łatwiejsze od 18 lipca 2014 roku działa portal www.zbiorki.gov.pl . Jest on dostępny dla wszystkich. Zarówno tych, którzy chcą zorganizować zbiórkę publiczną, jak i tych, którzy chcą uzyskać informację o zbiórkach i ich organizatorach.
 
 
Na portalu można uzyskać wiele cennych informacji. W zakładce „Lista zbiórek“ znajdziesz informacje:
 
o realizowanych zbiórkach,
o zakończonych zbiórkach,
o tym, ile udało się zebrać,
o tym, jak rozdysponowano zebrane środki.
Informacje dla organizatora
 
 
Wszystkie zbiórki podlegają obowiązkowi zgłoszenia. Aby zgłosić zbiórkę online potrzebny jest podpis elektroniczny lub bezpłatny profil zaufany. Taki profil należy założyć na portalu ePUAP (Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej) oraz jednorazowo potwierdzić go w wybranym urzędzie.
 
Zbiórkę można zgłosić w dowolnym momencie, z dowolnej lokalizacji - wystarczy dostęp do internetu. Zgłoszony wniosek zostanie rozpatrzony w ciągu maksymalnie 3 dni roboczych.
 
Dzięki publikowanym na portalu sprawozdaniom obywatele mogą dowiedzieć się, ile pieniędzy w ramach danej inicjatywy udało się zebrać i w jaki sposób zostały one rozdysponowane.  Na portalu organizatorzy mogą szybko sprawdzić, ile dni pozostało im do złożenia sprawozdania. Takie informacje mogę też otrzymywać mailowo.
 
Usługa została przygotowana przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji (MAC). Jest ona efektem nowelizacji ustawy o zbiórkach publicznych, która znosi obowiązek występowania o zgodę na organizację zbiórki. Nowe przepisy weszły w życie 18 lipca 2014 r.
 

 

Powrót


Bliżej ObywatelaBiuletynCiekawe artykułyGaleriaPokój prasowy

Newsletter

Zapisz się do naszego Newslettera

Sonda

Czy jest Pan/Pani zadowolony/a z udzielonej porady w Centrum?




Statystyka

Kraków
Liczba osób:1090
Liczba porad i informacji:2329

Brzesko
Liczba osób:301
Liczba porad i informacji:620

Bochnia
Liczba osób:331
Liczba porad i informacji:732

Oświęcim
Liczba osób:1
Liczba porad i informacji:1

Maków
Liczba osób:1
Liczba porad i informacji:1

www.programszwajcarski.gov.pl
www.swiss-contribution.admin.ch/poland/

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego