
Powstanie platforma interentowa do rozstrzygania sporów z e-sklepami
Mediacje, arbitraż oraz komisje skargowe – dzięki tym rozwiązaniom sprawy dotyczące konsumentów i przedsiębiorców nie muszą kończyć się wieloletnią batalia w sądzie.
ODR (online dispute resolution) oznacza rozwiązywanie sporów drogą elektroniczną za pomocą platformy internetowej pośredniczącej pomiędzy inicjatorem sporu (konsumentem) a odpowiednim podmiotem rozstrzygającym w ramach ADR. Dotyczy to sporów powstałych w związku z transakcjami internetowymi..
ADR (Alternative Dispute Resolution) to postępowania wykorzystywane m.in. w sporach między konsumentem a przedsiębiorcą. Prowadzone są całkowice bez udziału sądu. Jego kompetencje przejmuje niezależna osoba trzecia – np. mediator lub arbiter. Metody te są niedrogie, szybkie i nie wymagają zatrudnienia wyspecjalizowanego prawnika.
Do ADR należą m. in. mediacje, arbitraż, komisje skargowe. Zgodnie z przepisami Rozporządzenia UE nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich europejska platforma ODR ma ułatwiać niezależne, bezstronne oraz skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez Internet sporów między konsumentami a przedsiębiorcami. Przedmiotowe rozporządzenie znajdzie zastosowanie od 9 stycznia 2016 r.
Źródło: www.prawo.gazetaprawna.pl

Newsletter
Zapisz się do naszego NewsletteraSonda
Statystyka
KrakówLiczba osób:1090
Liczba porad i informacji:2329
Brzesko
Liczba osób:301
Liczba porad i informacji:620
Bochnia
Liczba osób:331
Liczba porad i informacji:732
Oświęcim
Liczba osób:1
Liczba porad i informacji:1
Maków
Liczba osób:1
Liczba porad i informacji:1