PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO
PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ

PROJECT SUPPORTED BY GRANT FROM SWITZERLAND THROUGH
THE SWISS CONTRIBUTION TO THE ENLARGED EUROPEAN UNION
Do druku

Usługi telekomunikacyjne - nowe zasady reklamacji


2014-06-30

 Wybór formy kontaktu z firmą telekomunikacyjną i krótszy czas oczekiwania na odpowiedź dzięki e-korespondencji. Nowe przepisy już obowiązują. Skorzystają na nich abonenci i przedsiębiorcy.

 Dzięki nowym przepisom będziemy mogli wybrać, z jakiej formy komunikacji korzystać podczas postępowania reklamacjnego.
 
Wybór formy odpowiedzi na reklamację od teraz będzie należał do abonenta.  Podczas składania reklamacji do dostawcy usługi telekomunikacyjnej sami będziemy mogli wybrać w jakiej formie ma nam zostać udzielona odpowiedź (na piśmie czy drogą elektroniczną). Dotychczas usługodawca był zobowiązany do udzielenia odpowiedzi „na papierze”.
Jeśli nie dokonamy wyboru, odpowiedź dotrze do nas tą drogą, którą złożyliśmy reklamację. Tym samym kontakt z usługodawcą będzie dopasowany do naszych preferencji, a nie narzucany przez regulacje prawne.
 
Korzystając z korespondencji e-mail lub elektronicznego biura obsługi abonenta w krótszym czasie (niż tradycyjną pocztą) uzyskamy odpowiedź na wniesioną reklamację. Po odpowiedź o odrzuceniu reklamacji nie będziemy już musieli iść na pocztę. Co więcej, jeśli odpowiedź usługodawcy do nas nie dotarła, będziemy mogli zażądać ponownego wysłania odpowiedzi, jej kopii lub duplikatu.
 
 
Nowe przepisy weszły w życie 8 czerwca. Reguluje je rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji dotyczące zasad składania i rozpatrywania reklamacji usług telekomunikacyjnych. 
 
Powrót


Bliżej ObywatelaBiuletynCiekawe artykułyGaleriaPokój prasowy

Newsletter

Zapisz się do naszego Newslettera

Sonda

Czy jest Pan/Pani zadowolony/a z udzielonej porady w Centrum?




Statystyka

Kraków
Liczba osób:1090
Liczba porad i informacji:2329

Brzesko
Liczba osób:301
Liczba porad i informacji:620

Bochnia
Liczba osób:331
Liczba porad i informacji:732

Oświęcim
Liczba osób:1
Liczba porad i informacji:1

Maków
Liczba osób:1
Liczba porad i informacji:1

www.programszwajcarski.gov.pl
www.swiss-contribution.admin.ch/poland/

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego